بررسی و ارزیابی عملکرد
قبل از گفتن هر نکتهای لازم است بدانید که بررسی و ارزیابی عملکرد ، زیرمجموعه مدیریت عملکرد (Performance management) میباشد.
پس بهتر است ببنیم ابتدا مدیریت عملکرد چیست؟
مدیریت عملکرد فرآیندی استراتژیک و یکپارچه که در جهت بهبود مستمر عملکرد و توسعه توانایی های کارکنان و ایجاد فضای کار تیمی و دسته جمعی که در نهایت موجب تعالی سازمان می گردد.
و اما حالا بررسی و ارزیابی عملکرد چیست؟
خیلی ساده اگر بخواهیم این مفهوم را بیان کنیم ، به این صورت است : بررسی و ارزیابی عملکرد یعنی بررسی نحوه انجام کاری مشخص در یک دوره زمانی معین و مقایسه اون با استاندارد انجام اون کار.
هر شغلی مسئولیتهایی را به همراه دارد که باید طبق استانداردهای تعریفشده انجام شوند که بررسی و ارزیابی عملکرد کمک میکند تا صلاحیت، خصوصیات، کیفیت، مهارت، ظرفیت و پتانسیل بالقوهی کارکنان برای آینده مشخص شود
بر اساس بررسی و ارزیابی عملکرد، بهترین کارکنان پاداش میگیرند تا این انگیزهی پیشرفت در سایرین نیز تقویت شود.
در این دوره آموزشی ابتدا درک مناسبی از کار بهتون میدیم، یعنی درباره کلیت «چرخه عملکردمحور» و «الگوهای شایستگی» توضیح میدیم ،بعد به مقوله هدفگذاری (چندین جنبه حیاتی در رابطه با جمعآوری دادهها) ، نوشتن بررسی عملکرد توسط خود کارمند، و نحوه تشکیل جلسه ارزیابی موثر، میپردازیم.
مهمترین عناوین دوره بررسی و ارزیابی عملکرد عبارتند از:
- بررسی کلیات مدیریت عملکرد
- مدیریت عملکرد کارمندان در طول سال
- درک صحیح الگوهای شایستگی
- هدفگذاري با کارمندان
- تفکر مشارکتی برای موفقیتهای کوتاه و بلندمدت
- مربیگری یا کوچینگ کارمندان
- جمعآوري بازخوردها از عملکرد
- منابع سنجش عملکرد کارمندان
- استفاده موثر از ارزیابی ۳۶۰
- درک رتبهبندی و مقایسه کارمندان
- توجه به توسعه فردی و عملکرد افراد
- نوشتن بررسی عملکرد کارمندان
- مدیریت انتظارات کارمندان از پروسه ارزیابی
- توجه به توسعه کارمندان
- استفاده صحیح از پلن بهبود عملکرد
نقد و بررسیها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.